Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Nåt saknas...

Av Palapeli - 16 december 2011 21:50

Vi människor är bra konstiga! Vi bor i en fantastisk värld men vi njuter inte av den.

Vi har vårat mål framför oss, Når vi bara det så kan vi stanna upp och njuta av jorden och allt som hör till. Har vi  bara tjänat tillräckligt mycket pengar, har vi skaffat det perfekta huset,har vi den snyggaste kvinnan/mannen så är vi klara.

Men sen då? När vi har det bra och ordnat, är det klart då? Eller är det nya mål, stoppa in huvudet och kör igen! Låt inget eller ingen komma i din väg..


Nej, jag vill njuta nu. Jag vill kunna stanna upp mitt på stan och bara titta, inte springa till ena butiken för att hinna till den andra innan dom stänger så jag kan köpa julkappar. All denna hets, all denna frustration all denna panik. För vad? För att hinna göra nästa sak hela tiden. Måste skynda, måste fixa, måste greja annars missar vi idol finalen och det vill vi ju inte.

Idolfinalen? På riktigt? Se er omkring! Gör nåt, njut av sällskapet njut av världen!


Fred ut bröder och systrar!



 
 
Ingen bild

Lev livet

17 december 2011 22:02

Jag kan bara hålla med dej..
Om allt du skrev!!

// Så lev livet vet jag!!

 
Nobody

Nobody

17 december 2011 23:06

Haha!
Jo, någon dag lär sig folk att det senaste prylen gjorde dem inte lyckligare än vad prylen innan gjorde. (Ska komma ur mig??? Här drömmer jag själv hett om en nej FLERA one piece kläder)
Blev nyfiken på bloggen pga namnet(palapeli=puzzel), då därför kikade jag in.

http://nertystad.blogglatsen.se

 
Ingen bild

V

17 december 2011 23:29

Något som verkligen är värt att tänka på och som fler borde ta sig tid att tänka på! Bra inlägg =)

Palapeli

19 december 2011 15:21

Tack för en fin kommentar

 
Ingen bild

såå sant

19 december 2011 20:29

Alldeles sant, finns inte ord som kan förklara hur bra skrivet de var.
http://vadendue.bloggplatsen.se/

Palapeli

19 december 2011 21:15

Tack så mycket det värmer

 
Tuula

Tuula

19 december 2011 21:59

Mycket bra skrivet ! Kunde inte sagt det bättre själv :)

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Palapeli - 5 december 2013 12:14

Nu är det tävling igen på http://minbebis.com/blogg/emmaemma/tavla-om-namnsmycke-fran-silvermama-se/ gå in och tävla vetja! ...

Av Palapeli - 4 december 2013 21:39

När jag skaffade den här bloggen var det för att skriva av mig lite, mina tankar och idéer. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge, det beror på att jag fick barn i januari i år. Jag är lite kluven om jag ska skriva om min lilla dotter eller int...

Av Palapeli - 4 december 2013 19:35

På bloggen http://minbebis.com/blogg/emmaemma/lucka-4-ar-oppen/ kan man tävla om massa priser i hennes adventskalender. ...

Av Palapeli - 20 december 2011 17:08


Vilja att finnas, vilja att vara. Vilja att ge, vilja att försvara. Förstå behovet, förstå anledningen. Förstå syftet, förstå svårigheten. Kärlek för att älska, kärlek för att hata. Kärlek för att förlåta, kärlek för att sakna. Respekt fö...

Av Palapeli - 19 december 2011 21:45

I riksdagens garage står en stor ny stadsjeep med ett stort M på sidan. En sån där bil man ser på reklamen med den lyckliga familjen, och som man får intrycket att det finns hur mycket plats som helst. Men egentligen är det förbannat dyrt att kör...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards